söndag 13 januari 2013

Gottigott!

Gokväll!
 
Ja nu sitter jag här dan före första
arbetsdagen på över ett år....
Att det skulle gå så här fort
att vara mammaledig kunde
jag inte ens fantisera om...
Men nu är den här, den återkommande
vardagslunken på jobbet.
Börjar kl 7.15 i morgonbitti
så egentligen borde jag krypa
till kojs nu!!
Vill bara lägga ut lite inspirationsbilder
inom ayurveda och tips om lite gott att dricka
 
 
Visst skulle jag vilja välkomnas på detta ställe!
 
 
 
Gott att dricka ingefärate och det är nyttigt också!
 
Varför är då ingefära "dunderknölen" bra för vår hälsa?
Ingefära är känt för att:
- lugna en orolig mage och främja flödet av galla.
- lindra magkramper genom att det påverkar blodcirkulation.
- lindra illamående under graviditet och åksjuka.
-antiinflamatorisk
- Ginger Oil används under massage för att hjälpa till att lindra smärtor.
- hjälper till att minimera symtomen av luftvägsbesvär, förkylningar och allergier
samt mycket mycket mer!
Googla om knölen!!

 
 
 
Nä nu ska jag lägga mig!!!
 
(har fixat att jag kan ladda ner bilder igen!
tack för tipset om att ladda ner en ny version av Explorer)
 
Natti natt!!

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att du fick det att fungera!
    Ingefära te brukar jag göra då jag känner mig förkyld. Pressar även i lite citron och tar i en klick honung. Mumma för onda halsar :)

    Hoppas din första dag på jobbet gick bra. Vi lär väl ses ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fungerade med bilderna på en gång efter inställningen! TJOHOOO!

      Första dagen avklarad på jobbet och det känns riktigt bra, över förväntan faktikst! Nu ska jag hämta lillgumman på dagis, ojojoj nu är bebistiden förbi :(

      Ha det gott!
      Kraaam!

      Radera
  2. Detta thé gör jag när jag har Mensvärk, inte ens Ipren lindrar lika bra!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det visste jag inte!...att jag inte prövar det förut jag som brukar ha värken från h-vete när det är den veckan!
      tack för tipset :)

      Kram!

      Radera
  3. Lycka till på jobbet idag.

    Kram Linda

    SvaraRadera

Lämna ett litet fotspår då blir jag så glad!
Kram Sofia