torsdag 15 mars 2012

Vårblommor

För er som inte visset så är en av mina passioner i livet
BLOMMOR
Ja dom liksom triggar igång
en sån glädje och livskraft i mig.
Om jag fick välja så skulle
jag alltid vilja ha färska tuplaner
hemma hos mig!
De är nämligen en av mina favvo blommor!
Jag längtar så tills jag får se mina tulpaner
titta fram när snön har försvunnit.
Jag hoppas bara att det inte är någon sork eller
rådjur som ätit upp dom bara!
Andra vårblommor som jag älskar är
dessa två sötnosar!


Som sagt helst ska det ju vara äkta blommor
som jag vill ha hemma
men nu så finns det faktikst en hel del
oäktingar som jag köper hem
bara för att dom är så otroligt
fina och jag har så svårt att se
att det dom inte är äkta.
En av dessa blommor vissnar aldrig
och får alltid vara framme hos mig.
Gissa vilken?

13 kommentarer:

  1. Jag gissar att pärlhyacinten är oäkta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja du ser vad den verkar äkta, fast skenet bedrar ;) den är ju i plast. Men snygg ändå va?! :)

      Radera
  2. Helt klart är påskililjan äkta vara ! Den andra ser plastig ut på själva blomman, men såna är ju väldigt tacksamma att vårda :)
    Själv ska jag ge mig på operation-rädda-pelargoner-se-om-de-ens-lever-nere-i-källaren projekt !
    Skulle tro att det är ett gäng döingar där nere....
    ha en fin helg
    kram monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å där kom jag på mig själv..igen...Hrmm mina pelagoner är ett minne blått ;)Får helt enklet köpa nya iår :P

      Ha en skön fortsatt fredag kväll!
      och JAAAA Modo vann!!! Tjohoooo!

      Kram kram!

      Radera
    2. Du hade rätt pärlhyacinten är en oäkting

      Radera
  3. Hej Sofia!
    Otroligt vacker blogg du har skapat här.
    Pärlhyacinten är oäkta och pingstliljan är äkta, eller är det en påsklilja? Lite svårt att se om kronbladen är vita eller gula på bilden;)
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! :)

      Ja det här är ju en baggis för dig att se kan jag ana :)
      Visst är det pärlhyacinten som är oäkta :)

      Kul att du hörde av dig!

      Hur är det med lillan din?

      kram/Sofia

      Radera
    2. Hej Sofia!
      Nästa månad blir Nellie 1år. Och jag som nyss kommit hem med henne, känns det som. Jag ska till Karolina på söndag så vi kanske ses där om du ska dit;)
      Kram Linda

      Radera
    3. Ja vi ska dit oxå så då sysn vi :)

      Radera
  4. Sv; Tack sötaste du, tunikan och torgvantarna finns på Nordljus om du känner för att klicketi-klicka ;) Älskar dem och tack igen för dina fina ord!

    Hihi..du..du har härmed en stående inbjudan till mig, anytime! Är du i sthlm..bara komma förbi så ska du få både lyxpasta och ett glas vin eller tre ;)

    Jag älskar också blommor, tulpaner är underbara. Älskar att kombinera en stor bukett med tulpaner i olika färger, så vårigt och det gör en så glad. Min favoritblomma är dock pioner och när jag får trädgård, då ska det planeras pioner (och ranunkler) i massor!

    Kram på dig fina du, ha en härlig lördag!!

    SvaraRadera
  5. Jag tror den vita är oäkta =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  6. Hallå där! Jag skrev ju att den var Oäkta. Vad vann jag? En resa till NY? Du kanske vill ha sällskap, haha
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag är ju kocko hahaha :D Kan jag inte läsa vad du skrev eller haha. Det var tack vare Angela idag som berätta om min komeentar till dig....:)
      Ja du Carina skulle jag haft pengar så skulle jag gääärna låtit dig vinna en tripp till NY ;)

      Ha det bäst!
      Kram/Yrpannan Eriksson

      Radera

Lämna ett litet fotspår då blir jag så glad!
Kram Sofia