tisdag 13 mars 2012

Gammal=

Vacker och dyrbar.... Ja tänk om det även gällde vi männikor.
Man kan ju börja fundera hur vi människor prioriterar
de äldre!? Usch jag blev så j-#!%/!! förbaskat när jag såg
på nyheterna här om kvällen hur en farbro blivit behandlad
på ett äldreboende. Det är hemskt att de sista dagarna som
så klyschit ska vara "de sista ljuva åren" blir precis tvärtom!
Bara förvarde, nerdrogade och ingen stimulans överhuvudtaget!
Hoppas att det vänder någon gång, för de äldre tycker jag
är precis som barn, de finaste och dyrabaraste som finns.
Önskar så att mina far&mor-föräldrar vore kvar vid livet
för de är bland de härligaste människor jag kännt
och de hade så mycket värdighet över sig
och så otroligt roliga att lyssna till.

Något som också är gammalt,skavt och vackert
enligt mig är dessa.


Nu blir det att traska upp
till sängs för i morgon
ska jag på lunchdate med
en massa härliga mammor
så då är det bäst att jag är utvilad
för det kommer nog att bli massor
av flams,skratt och kackel :)

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna ett litet fotspår då blir jag så glad!
Kram Sofia