fredag 27 januari 2012

Mumsfilibabba

Lillgumman Alice fick sin smaka på lite mat idag..
tänkte att det var
 dax att få äta annat än bara välling.
Så lätt som en plätt mixade jag bara ihop en kokt morot
 med smör och Mmmmumsfillibabba
vad hon gillade det, ja lite sölande och geggande
 blev det ju förstås också hahaha!!


Jag har bestämt att enbart göra hemmagjord barnmat åt
 Alice och fy skam om jag inte håller det.
Jag vill veta vad hon får i sig och inte behöva stoppa
 i henne massa tillsatser och E-ämnen.

Nu ska mamma hennes stoppa i sig lite luch,
 sen blir det prommis upp till mormor.

Ha en toppen dag alla fina!

1 kommentar:

  1. Ååå vilken fin sida du gjort! Imponerad! :)
    Vilka minnen jag får när jag ser barnmaten...
    Jag tänkte precis som dig när jag fick vår första dotter, jag ska laga all maten själv.
    Tyvärr gillade hon den inte så värst mycket, det var barnmatsburkarna som var grejen liksom, suck! När andra tjejen kom så åt hon ALLT jag gjorde, ha ha. Det blir liksom inte alltid som man tänkt sig.

    Kram kram
    Jeanette

    SvaraRadera

Lämna ett litet fotspår då blir jag så glad!
Kram Sofia