måndag 15 oktober 2012

En av Frankrikes pärlor...

 
 
Hej!
 
 
Medans jag sitter här hemma med tända ljus uppkurad i soffan
lite halvt frusen så där så är det lätt att jag drömmer mig bort...
till Frankrike...Har alltid så länge jag minns velat åka dit.
Längtan att besöka det magiska stället började nog redan 
när jag var liten av att jag blev inspirerad av
min kära mamma som visade mig alla vackra bilder, målningar,
och uppmålade fantasier om hur vackert det var där...
Det blev lite som ett magiskt ställe redan där för mig.
Sen när jag blev äldre och fick själv åka dit själv så
blev jag helt förälskad...Jag har bara varit där en gång
och jag har väntat nog länge på att det ska bli en andra gång.
Jag hoppas att det inte dröjer länge
till för till Le Moulin Bas i södra Frankrike
 är nog en pärla att besöka...
Jag säger inget mer än att drömmen
får gro ett tag till och sen hoppas
på att den går i uppfyllelse...
 
Här visar jag några bilder från
semestern i Usa..
Hittade ganska många pärlor i den
här butiken kan jag lova!
 
 
 
 En antik butik i Warrick.


 
 
 
Snygga sittpuffar eller hur?
 
 
 
 
 
Ojaaaa kom till mama!
 
 
 
 
 
Marocanska smycken är ju bara så
otroligt vackra och har sån mystik bakom sig.
 
 
 
 
 
Ja jag och speglar, är ju barnsligt förtjust
i dom, haha!
 
Sköt om er och njut!
 
Tjingtjing!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hörde av Christina att du hittat henne och YoSoy innan jag hann svara.
    Det är en magisk plats med underbara männsikor om du söker efter en resa där du vill arbeta med dig själv och vem du är.
    //Sussi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite svårt att hitta någon info om stället men tillslut så fann jag det...Blir spännande och se om det blir en tripp till.

      Radera

Lämna ett litet fotspår då blir jag så glad!
Kram Sofia