fredag 10 februari 2012

Bli medveten

Visst har man stått i valet och kvalet många
gånger när man ska handla och funderat,
Ska jag köpa den här billiga saken men som är
skit för naturen och många gånger för en själv med,
eller ska jag försöka att söka upp
något mer miljövänligt och som ofta har
sån mycket bättre kvalite.
Jag kan erkäna att jag ofta handlar
i bråtska eller bara spontan shoppar
hem något och så när jag väl börjar
kolla upp vad varan exempelvis
innehåller så kan jag känna sånnt
dåligt samvete att jag konsumerar
i min egna egoism och tänker inte
alls på vilka konsekvenser den kan
skada våran natur och framtid...
Ja visst är det jobbigt när man börjar
tänka på saken.
Ibland önskar jag att jag var en bonde
som kunde försörja mig på mitt eget
boskap, och odla allt själv och leva
som en hippi!!
Men, hur sjutton
skulle det gå som...
Men eftersom den tanken
är långt ifrån hur verkligheten
kommer att se ut för mig
så har jag bestämt mig
för att inhandla mer miljövänliga
och ekologiska produkter
i den mån jag kan.
Jag rekomenderar den
sidan


Här finns mycket som är
bra för både själen och naturen.
Bra ekolologiska produkter
och många bra artiklar att läsa. 
Visste du tex att glutamat i maten
(matförstärkelse) kan ge huvudvärk...
och hur mycket
skit som finns i barnhudvårdsprodukter.
Hoppas att ni också tänker på våran natur,
för visst är den underbar!

Kramis!

1 kommentar:

  1. Bra tanke! Jag använder bara ekologiska produkter på tjejerna(och mig själv också förstås).
    /Ullis

    SvaraRadera

Lämna ett litet fotspår då blir jag så glad!
Kram Sofia